نکاتی که قبل و هنگام و بعد از خرید کفش باید بدانید

اطلاعات لازم قبل از خرید کفش 

  • نیاز سنجی کنید

با خود کمی فکر کنید و ببینید دقیقا به چه کفشی نیاز دارید. برای اینکار سوالات زیر را از خود بپرسید این‌ها می‌تواند تا حد زیادی کمک‌تان کند تا نیاز خود را به درستی تشخیص دهید.
-به یک یا چند جفت کفش نیاز دارید؟
-در چه شرایطی (موقعیت‌های مختلف، مکان‌های مختلف و زمان‌های مختلف) قرار است از کفش استفاده کنید؟ مجلسی، روزمره و …
-چه جنسی از کفش‌ها را برای خود مد نظر دارید؟ چرم، پارچه، پلاستیک و…
-چه مدل کفشی را برای استفاده مد نظر دارید؟ کلاسیک، اسپرت، کالج و ….
-چه رنگی را برای کفش مورد استفاده‌تان مد نظر دارید؟
-چه بازه قیمتی را برای تهیه کفش در نظر دارید؟
-برای چه مدتی می‌خواهید از کفش استفاده کنید؟ (طول عمر کفش چقدر باشد؟)
-و در انتها اگر برند خاصی مد نظرتان است ببینید آیا پاسخ سوالات بالا را در آن برند پیدا می‌کنید؟

The times are, well, changing…

-فرم پا: فرم پای افراد بر اساس ابعاد پنجه، ابعاد پاشنه، ابعاد سینه (قسمت رویی) پا، نوع قوس پا، ابعاد و نوع قرارگیری انگشتان پا متفاوت است. برای پیدا کردن کفش مناسب پاهای‌تان علاوه بر سایز باید فرم پاهای‌تان را هم به درستی تشخیص دهید. زیرا بسیار اتفاق افتاده که به لحاظ سایزی کفش برای فرد مناسب بوده اما قالب کفش منطبق با فرم پاها نبوده و موجب آسیب دیدگی فرد شده است. برای تشخیص فرم مناسب کفش در نظر بگیرید پنجه‌تان معمولی است یا بزرگ (ابعاد پنجه نشان دهنده عرض پای فرد است) ، پاشنه‌تان بزرگ است یا معمولی؟ رویه پاهایتان نرمال است یا زیادی بالا رفته؟ قوس کف پاهایتان عادیست؟ یا قوس کف پای زیاد دارید؟ یا از طرف دیگر در اثر قوس کف پای کم، کف پای صاف دارید؟ و در انتها به نحوه قرارگیری انگشتانتان توجه کنید: جز کسانی هستید که انگشت شست‌شان بزرگتر از سایر انگشتان بوده و سایر انگشتان به طور متوالی کوچک و کوچک‌تر می‌شود؟ یا جز افرادی هستید که انگشتان میانی‌شان بزرگتر از سایر انگشت‌هاست؟ یا جز افرادی هستید که اندازه وابعاد تمام انگشتانتان با هم مساویست؟ اکثر این پاها نیازمند کفش‌هایی با قالب‌های متفاوت است.

-شرایط خاص: اگر پاهایتان آسیب‌دیده، نقصانی در ساختار استخوان‌های پا دارید، اضافه وزن شدید دارید، بیماری‌هایی مانند دیابت دارید، کف پای صاف دارید، یا خانم باردار هستید، شما نیاز به استفاده از کفش‌های طبی و خاصی دارید که قبل از آن حتما باید از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید سپس اقدام به تهیه کفش کنید. مثلا کفش‌های دوران بارداری بهتر است تخت و نرم باشند تا مانع از وارد شدن فشار به پا و پشت شما شوند، همچنین در این دوران معمولا پای خانم‌ها بین نیم تا یک نمره تغییر سایز خواهد داد.

نکاتی که هنگام خرید لازم است به آن‌ها توجه کنید

گاهی برخی از افراد چندان اهمیتی به اعتبار فروشگاه کفش نمی‌دهند، چون معتقدند قرار نیست محصول بسیار گران یا حساسی بخریم، خب این هم نگرشی است که البته انتهای آن در بسیاری از اوقات عدم رضایت نهایی آن فرد نهفته است، اما اگر شما به دنبال تهیه کفشی اصل از یک برند خوب با ضمانت کیفیت بالا هستید، اگر برایتان اهمیت دارد که آن فروشگاه در قبال محصولاتش متعهد باشد و خدمات پس از فروشی برای شما در نظر گرفته باشد یا بتوانید بعد از خرید از سرویس‌های تعمیراتی با گارانتی استفاده کنید توصیه می‌کنیم حتما سراغ فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد بروید، خصوصا اگر قرار نیست به صورت حضوری فروشنده را ببینید و می‌خواهید اینترنتی خرید کنید.

  • از راحت بودن کفش اطمینان حاصل کنید

راحت بودن کفش تا حد زیادی به سایز آن بستگی دارد و باید اطمینان حاصل کنید که سایز کفش برایتان مناسب است. اگر کفش برایتان به صورت طولی کوچک بوده یا به صورت عرضی تنگ باشد قطعا این کفش در ابتدا راحتی و آرامش شما را سلب می‌کند و بعد از مدتی با تخریب قالب استخوانی پای شما، آسیب‌های جدیی را به شما وارد می‌کند، لذا هنگام تهیه کفش حتما کفش انتخابی را پوشیده و مقداری با آن درون فروشگاه و روی سرامیک‌ها و سطوح سفت فروشگاه قدم بزنید تا متوجه شوید در آن راحت هستید یا خیر؟ توجه نکنید که عده‌ای در فروشگاه تاکید دارند که جا باز می‌کند و همین را ببرید! اکثر کفش‌ها این‌گونه‌اند که اگر روز اول برای‌تان راحت نباشند تا روز آخر عمرشان هم برای شما راحت نخواهند شد. همچنین انعطاف کلی کفش هم در راحتی نقش بسزایی دارد. اگر کفش خشک باشد نمیتوانید به سادگی قدم بردارید و این موضوع به سرعت پاهای شما را اذیت می‌کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سوالی دارید؟ ارتباط مستقیم در واتساپ